Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tom Carlson
MEDLEM

Göra ett urval av kunder?

Hej, vid fakturering av årsavgifter behöver jag göra ett urval av kunder. Bland Kundgrupper anger jag sådana som betalat för 2022 med ME22 och de som betalt för 2023 med ME23. Eftersom de som betalt för 2023 tidigare har betalt för 2022 vill jag göra ett urval som innefattar ME22 men inte ME23 (som redan betalt) för att fakturera. Den här formen av urval (XX MEN INTE YY) fungerade i Visma administration, men jag ser ingen möjlighet att göra det i Visma eEkonomi. Eller finns det något sätt att komma runt det här? Vänligen Tom Carlson

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Tom!

 

När du plockar upp en kundgrupp i Visma eEkonomi så följer alla i kundgruppen med, i dagsläget går det dessvärre inte att göra urval på dessa.


Jag har även bollat detta med mina kollegor och det finns ingen riktig workaround för det. Det enda sättet att veta vilka kunder som är med i vardera kundgrupp är att exportera ett kundregister under Inställningar - Import och export - Export av kundregister. Då kan du öppna upp filen i excel och se vilka kunder som finns med i vilken kundgrupp.

 

Det jag skulle rekommendera är att du skickar in detta till oss som ett önskemål via knappen Feedback & förslag längst ner till vänster i programmet. Jag kan tyvärr inte lova att det är något som kommer att implementeras, men alla era önskemål som lämnas i produkterna tas emot av vår utvecklingsavdelning som ser över och utvärderar dessa löpande.

 

Jag hoppas att jag kunde hjälpa dig med din fundering, återkom gärna om du har några andra funderingar. 🙂

Önskar dig en fin måndag!

/Tinne