Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Annika95
UTFORSKARE

Hjälp-popupen är blank. Chrome.

Hej,

 

När jag klickar på frågetecken-ikonen uppe till höger poppar det upp ett fönster med titel "Visma eEkonomi" men utan innehåll. Det har varit så länge (månader/år?). Men jag minns att för länge sedan fick jag innehåll i det fönstret.

 

Det brukade vara en röd cirkel med siffran "1" på frågetecken-ikonenen. Men idag är där siffran "2" och det tomma fönstret auto-öppnas då och då. Så jag tänker att det kanske verkligen vill säga mig nåt? 😄

 

Chrome på Windows 11, inga ad-blockers eller dylikt, Chrome och Windows hålls uppdaterade.

 

Annika95_0-1670841542236.png

 

4 SVAR 4
Bjornen13
NY MEDLEM

Exakt samma fel för mig. Störande med en ruta som poppar upp och lägger sig över.

Samma fel här på min mobil. Kör Chrome på Samsung S21 Ultra. 

Screenshot_20221214_083903_Chrome.png

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej på er!

Om ni inte får upp den skrivna hjälpen är det något i era webbläsare som stör. Prova att rensa cache, godkänn cookies och testa även gärna i en annan webbsläsare.

 

Om inte något av detta hjälper rekommenderar jag att ni hör av er till mina kollegor på supporten som har smarta lösningar på det mesta. 

 

Ha en fin dag 

//Tinna

 

Annika95
UTFORSKARE

Har experimenterat lite, och det verkar som att det krävs att man accepterar tredjeparts-kakor (third party cookies), för att hjälp-fönstret skall visa innehåll. Antingen genom att man ställer in Chrome på att generellt acceptera tredjeparts-kakor (inget jag vill göra), eller ställer in ett undantag för https://eaccounting.vismaonline.com.


På Windows (Engelska):

Chrome > [ikonen med 3 prickar] > Settings > Privacy and security > Cookies and other site data > Sites that can always use cookies | Add > Site: https://eaccounting.vismaonline.com, kryssa i 'Including third-party cookies on this site'

 

Tycker inte det skulle behövas. Men hoppas att detta hjälper någon.