Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur matcha kassa-bankhändelse med leverantörsfaktura betald med egna pengar

Hej
Har en Kassa- bankhändelse som är omatchad. Det gäller en leverantörsfaktura som betalats med egna pengar. Problemet är att när jag skulle bokföra den som betald (genom att gå in på fakturan och välja betalning) missade jag först att ändra till betald med egna pengar så jag ångrade den och gjorde om. Går jag in under bokföring-verifikationer så finns det nu 3 verifikationer gällande denna faktura. Går jag in under Kassa- bankhändelse så ligger det en omatchad händelse som jag nu inte vet vad jag ska göra med. Beror den på mitt första fel då jag valde fel konto? Vad ska jag göra med den? Har aldrig bokfört leverantörsfakturor tidigare som betald med egna pengar. Vad ska hända i Kassa- bankhändelse i dessa fall? Jag har ju inget konto där som gäller denna typ av betalningar. Det finns ju bara kassakonto och företagskonto. Har jag missat något steg?

Tacksam för hjälp

1 SVAR 1
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hej Anette! 

Jag tror att det är enklast att vi löser din fråga över telefon så att vi vet att allt blir rätt och riktigt och att inga missförstånd uppstår. Jag ser till att en kollega till mig ringer dig nästa vecka 🙂