Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

IB i anläggningstillgångar

Jag har fått Anläggningstillgångar översållat med röda utropstecken och uppmaning att jag måste föra in avskrivningar gjorda innan jag gick över till Visma för att allt ska bli rätt.

När jag tittar på anläggningstillgångarna så har de en IB från tidigare system. Jag tycker att det ser rätt ut. Vad ska jag göra?

 

 

 

 

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 2022-08-26.

2 SVAR 2
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Vad och hur detta ska fyllas i beror på när du bytte system, om det var under året eller under tidigare räkenskapsår. Nedan kommer jag bifoga en bild på vad som ska fyllas i i de olika fälten på din anläggningstillgång när anläggningstillgången skrivits av och varit bokförd i ett tidigare system. Denna informationen finns också i vårt skrivna hjälpavsnitt Lägg till en ny anläggningstillgång under Fältförklaringar.

 

Eftersom jag inte vet hur det ser ut hos dig riktigt så tänker jag att vi börjar med detta. Skulle de röda utropstecken kvarstår så behöver jag mer information av dig, gärna en bild på hur det ser ut mer exakt på anläggningstillgången i eEkonomi. Du är också välkommen att höra av dig direkt till vår support via telefon eller chatt, på så vis kan vi kika på det tillsammans med dig i ditt program. 

Trevlig helg! 
​​​​​​​/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är ju mindre snyggt att programmet efterfrågar IB för 2019, när vi överfört registret under 2018, och programmet således har gjort avskrivningar under 2018.  Det korrekta borde ju vara att efterfråga IB för överföringsdatumet, det tog en stund att fundera ut vad felet var och sedan kontrollera IB för varje inventarie det gällde.