Jag har gjort det många gånger men nu funkar det inte.
- Loggar in på Nordea, sparar ner ett urval av händelser på ett konto i en CSV-fil.
- Väljer Kassa och bankhändelser i Visma. Klickar på gröna knappen och väljer "importera kontoutdrag" väljer csv-filen i utforskaren. Dialogruta i Visma meddelar att filen laddats upp men den syns inte i rutan och det går inte att klicka på "Lägg till"-knappen.
Är det ngt driftfel på eEkonomi just nu?
Löst! Gå till lösning.
Hej @Danton
Tack för att du kontaktar oss och välkommen som ny forummedlem.
Enligt den information jag har så ska vi inte ha några problem med import av kontoutdrag i Visma eEkonomi just nu så om du fortfarande inte får det att fungera rekommenderar jag att du slår en signal till vår kunniga support.
Välkommen att kontakta supporten.
/Tinna
Idag fungerade importen av filen precis som vanligt. 🙂
Konstigt att det inte funkade i helgen. Jag försökte både i lördags och söndags!
Hej igen! Importen av kontoutdrag har funkat klockrent sedan jag ställde denna fråga men...
... nu i helgen är det exakt likadant igen 😞 Det är ngt mystiskt som händer vissa helger!
Testade nu, 7.15 måndag morgon, gjorde exakt på samm sätt som igår och i lördags. Nu funkade det klockrent! Är det någon säkerhetsfunktion som stänger ner detta på helgerna?
Hej @Danton
Tack för ditt meddelande och för att du hör av dig till oss. Jag är glad att höra att importen av kontoutdrag fungerar för dig nu.
Det är ingen säkerhetsfunktion som stänger ner tjänsten på helgerna eftersom vi vet att många av våra kunder arbetar med sina företag i Visma eEkonomi just på kvällar och helger. Det kan ha varit ett tillfälligt avbrott eller en tillfällig teknisk störning som påverkade dig under helgen.
Om problemet skulle uppstå igen rekommenderar jag att du kontaktar vår support direkt, så kan vi undersöka det närmare. Vi vill försäkra oss om att alla funktioner i Visma eEkonomi arbetar felfritt oavsett tid på dygnet.
Ha en härlig vecka och välkommen tillbaka till forumet framöver.
/Tinna
Jag har ett liknande fel, försöker importera ett kontoutdrag i CSV-format men får felmeddelandet "Den här filen har redan laddats upp och kommer inte att importeras igen." Filen är definitivt inte importerad tidigare och filnamnet innehåller dagens datum så om det är filnamnet det hänger på är det nytt. Eller gör programmet något listigare än så?
Björn
Hej @regnstrom
Vi ska inte ha något pågående fel kring detta så om du fortfarande inte kan importera ditt kontoutdrag rekommenderar jag att du slår en signal till supporten.
/Tinna
Ja, det är i samma härad... Jag har råkat ut för exakt samma fel ytterligare en gång, helgen i månadsskiftet nov/dec. Jag kontaktade supporten kring detta. De återkom med ytterligare frågeställningar. Misstänker att felsökning pågår.
Jag råkade ut för samma sak även denna helg. Funkade inte att läsa in söndag kväll. 😞 Måndag morgon funkar det galant. 🙂
Sitter nu på helgdagen med samma problem. Laddar upp CSV, kommer upp ett meddelande att den laddats upp men hittar den sedan ingenstans, inga kassa-/bankhändelser som importerats.
Hej @Kassör1
Har du fått det att fungera nu? Om inte så vill jag be dig att prova igen idag och annars slår du en signal till supporten som kommer felsöka vidare.
/Tinna
Jag testade från olika enheter på måndagen (som var en helgdag), och det fungerade inte. Som Danton skriver är det mycket(!) frustrerande då jag gör detta ideellt, alltså utanför kontorstid.
Glömde tillägga: det fungerade felfritt när jag testade igen på vardagen.
Jag anmälde felet till helpdesk 29 oktober. Har haft sporadisk mailkontakt med supporten efter det då jag råkade ut fö samma fel vid ytterligare tillfällen. Den info jag fått är det ligger hos utvecklarna. Hoppas denna bugg löses då det är lite frustrerande att inte vara säker å att det funkar på helgerna...
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.