Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Importera artikelregister från exel

Hej..

Jag försöker att importera ett artikelregister från exel, men hur jag än gör kommer det upp felmeddelande hela tiden. Har t.om provat lagt in enstaka artiklar manuelt och sedan exporterat filen och fyllt på men inte ens det går.

Sen kan jag inte välja volym/enhet utan det går bara välja burk, st, liter osv.

Men jag skulle vilja kunna lägga in att artikel X finns som ex. 1Liter, 10Liter, 5st annars vet man ju inte vilken artikel som är vilken om man har flera olika enheter/artikel

 

MVH

Jens

5 SVAR 5
Pacsac
CHAMPION

Är det så att du har lagt in artikel i den Excell-fil du vill importera med enhet som inte finns i eEkonomi?

Liter finns men inte 5 liter ...

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har lagt det som en CSV-fil

I kolumen enhet står mängden ex. 0,9, 10, 25,

OK, för när jag exporterar (.csv) artikelregistret så är rubrikerna på engelska, och under UNIT så har jag PCE, KGM, MTR (d.v.s. styck, kg, meter ... ) har du värden i den kolmnen så kan felet kan vara detta så att du inte kan importera till eEkonomi

 

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Har provat ändra till engelska oxå precis som där står men när ett fel försvinner dyker det upp andra istället. 
provat mer eller mindre allt som står e fel

använt eEkonomi smart o nu eEkonomi PRO men aldrig lyckats få in en artikellista hur jag än gör

My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan, 

Om jag förstått det rätt har du i excel-arket lagt in totalt antal liter i kolumnen för Unit/Enhet. Vad mer exakt har du skrivit in i den kolumnen? 
Jag testar att återskapa det hos mig och skriver in 10LTR i kolumnen och försöker importera in artikelregistret, får då ett felmeddelande om att filen är ogiltig. Detta är för att det inte finns antal tillhörande enheterna som @Pacsac var inne på tidigare. I kolumnen för unit/enhet ska alltså bara själva enheten läggas in, om det är liter, styck, kilometer eller annat och sedan läggs antalet in när artikeln används. Om du vill särskilja på artiklarna med hjälp av antal liter så kan du lägga in hur många liter en artikel har i artikelnamnet istället. 

 

Om jag på något sätt missförstått eller om du fyllt i kolumnerna utan antal tillhörande enheten så ska vi såklart kika vidare på det. Vad får du för felmeddelande när du gör importen? Kan du ta en bild på hur du gjort i excel? 🙂 

Återkom gärna! 
/My