Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Synnöve J
MEDLEM

Importerade verifikationer vid årsbokslut

Jag har gjort årsbokslutet med Visma eEkonomi Deklaration/Årsredovisning. Jag låste perioden och skickade in årsredovisningen till Bolagsverket.

Sedan ser jag att jag har ett belopp längst ner på balansräkningen där det egentligen ska vara 0. Det har skapats av en importerad verifikation som har gjort en korrigering av konto 8910. Hur gör jag nu? Jag kan inte se när jag tittar i huvudboken att det har funnits ett sådant belopp att korrigera.

 

1 SVAR 1
Joachim E
MODERATOR

Hej

Min första tanke är att årets skattekostnad var bokförd i e-ekonomi innan du startade med deklarationen- /årsredovisningen. Deklarationssystemet både räknar ut och skapar en verifiaktion av skattekosntaden så den bör inte vara bokförd sedan tidigare i e-ekonomi utan den bör skapas av systemet och skickas tillbaka till e-ekonomi från deklarationsprogrammet. 

Om du i e-ekonomi tittar under Bokföring > Kontoanalys och på konto 8910 har du en eller flera bokförda poster på det kontot i e-ekonomi?

Återkom med svar på frågan ovan så skall vi nog kunna hitta en lösning på detta åt dig.
Ha en fortsatt fin dag
Joachim