- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Importering av CSV fil
Hej! Varför går det inte att importera en vanlig CVS fil från Tradera?? Detta kommer upp:
- Filen är ogiltig.
- Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Datum)
- Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Händelse)
- Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Ordernummer)
- Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Text)
- Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Objekt)
- Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Köpare)
- Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Pris totalt)
- Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Saldo)
- Fel på rad 1: Filen saknar den obligatoriska kolumnen (SupplierNumber)
- Fel på rad 1: Filen saknar den obligatoriska kolumnen (Name) - Vad menas med det? Tradera har en knapp där man kan ladda ner CSV fil för hela räkenskapsåret 2024, när jag då väljer den filen att importera kommer bara detta upp hela tiden. Det är inte jag som skapat filen utan Tradera, man tycker därmed att det borde vara giltigt och fungera?....
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hejsan!
Det känns som om det blivit fel från Traderas håll.
Ta kontakt med dem och fråga ifall du kan justera filen manuellt eller om de kan åtgärda problemet.
Lycka till,
Mvh Lena
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Tack!
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hejsan @RareFindsEU!
Jag förstår inte riktigt om det är ett register eller ett kontoutdrag du vill importera? Beskriv gärna lite mer så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.
Här går det att läsa mer om att importera ett kontoutdrag.
Här finns information om att importera ett register.
Det är viktigt också som LW-60 säger att filen är korrekt från början.
/Ebba
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej! Ett kontoutdrag från Traderas transaktioner 2024. Som laddas ner i CSV format, och står beskrivet viktig information jag behöver få in i Visma som provisions kostnader, frakt, utbetalningar till konto, köp via Tradera saldot med mera.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Det funkar inte heller att överföra Stripe's CSV rapport från sep-dec.. trots att filen står CSV när jag laddar ner kommer denna ruta upp:
- Filen är ogiltig.
- Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Intktsredovisning__rapport_med_vattenfallsdiagram_2024-09-01_till_2024-12-01_UTC)
- Fel på rad 1: Filen saknar den obligatoriska kolumnen (CostCenterNumber)
- Fel på rad 1: Filen saknar den obligatoriska kolumnen (CostCenterItemShortName)
- Fel på rad 1: Filen saknar den obligatoriska kolumnen (CostCenterItemName)
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Jag förstår inte om du menar att filen kommer från Tradera eller din internetbank. I vårt program kan du importera/klistra in kontoutdrag från din bank.
Om det inte funkar för dig att importera ditt kontoutdrag via CSV går det bra att kopiera och klistra in det istället. Det är väldigt smidigt. Jag vill också slå ett stag för att aktivera bankkoppling för att jobba på det absolut smidigaste och snabbaste sättet. Då läses dina transaktioner från banken in automatiskt i ditt program (och bokförs!).
Här kan du läsa mer om att importera kontoutdrag och just CSV format men jag ska försöka lyfta de två viktigaste punkterna här.
- CSV-filen måste vara i rätt format (kommaseparerad/kommaavgränsad)
- Filen måste åtminstone inkludera en kolumn med datum i någon av standardformaten, exempelvis ÅÅÅÅ-MM-DD, en kolumn med belopp samt en kolumn med referenser.
Lycka till!
/Ebba