- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Ingen överemsstämmande bokföringshändelse kassa/bank
Hej
Jag har försökt vända en utbetalning till leveranstör i kassa och bank men får till svar att jag måste matcha händelsen och jag förstår inte hur...
Mvh
Carina
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej @Carina !
Beroende på varför du vill vända utbetalningen finns det lite olika sätt att gå tillväga. Jag skickar med olika lösningsförslag som du kan kika på, om inget av dessa hjälper dig vidare får du gärna återkoppla i tråden med lite mer info om vad du vill göra med utbetalningen.
- Om du vill ångra betalningen kan du följa stegen i hjälpavsnittet Ångra matchad bankhändelse.
- Vill du ändra exempelvis datum, belopp eller liknande har vi samlat olika lösningar i Vanliga problem och lösningar - bankhändelser beroende på vad du vill göra.
- Om utbetalningen är en manuell verifikation som du skapat under Bokföring - Verifikationer kan du istället skapa en korrigeringsverifikation för att "vända" utbetalningen. Kika i hjälpavsnittet Skapa en korrigeringsverifikation.
Återkom som sagt med mer information om förslagen ovan inte löser din fråga, så hjälper vi dig vidare därifrån.
Ha en fin dag!
/Tinne
