Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Justera skapad kundfaktura

Jag har snurrat till det både i bokföringen och i huvudet! 

Jag har en skillnad på 1250 kr och detta har att göra med att en kund råkade göra en dubbel inbetalning. Vi kom överens om att jag skulle göra en kreditfaktura och sedan skapa en ny faktura.. Detta har blivit fel och jag vet inte hur jag ska få till det... Jag har alltså +1250 kr i bokföringen jämfört med bankkontot...

 

Jag skickade en rut-faktura den 25/9 på sammanlagt 2500 kr, kunden skulle alltså betala 1250 kr, men råkade betala hela summan. Efter detta skapades en kreditfaktura på hela summan. Samma dag görs en ny faktura på 2500 kr, registrerar inbetalning på 1250 kr och skickar in till SKV som betalar ut 1250 kr.

 

Kunden har då 1250 kr innestående då hon har löpande uppdrag hos oss.

I januari skapas en ny faktura på 1500 kr, samma dag skapas en kreditfaktura på 1500 kr. 

 

Nu sitter jag alltså här med 1250 kr plus i bokföringen och vet inte hur jag lyckats snurra till det.. Finns det någon vänlig själ som förstår mitt snurrande och kan hjälpa mig med hur jag ska åtgärda detta?! 🙂 

1 SVAR 1
AnnicaL
CHAMPION

Om kunden betalade för mycket skulle du bara betalat tillbaka överskottet, inte krediterat!

 

Du skriver att du har 1250 mer i bokföringen än på kontot. Din beskrivning visar inte riktigt detta. Hur har du bokfört betalningen från Skatteverket? Varför krediterade du den nya fakturan på 1500?