Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan banken och eEkonomi ha kontakt?

Hej

Jag är kassör i en samfällighetsförening. Vi skickar fakturor från MYclub, tar emot bankinformation från banken och trycker ut och för sedan in de som betalat i Myclub.

Sedan använder jag Vissa bokföringsprogram.

 

Skulle vilja ha det enklare.

Kan banken ich visma ha kontakt? 

Skulle vilja skicka faktura från Vissa och sedan föra in dem direkt i bokföringen.

Kan ni hjälpa mig med en lösning.

Själv är jag amatör och endast gått en kurs i bokföring, men jag har stöd i styrelsen av personer som är bättre på det.

Vänligen

Amie Goller

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Amie Goller, 

Ja vi har stöd för flera banker att ha en aktiv bankkoppling till eEkonomi med. Har du bankerna Handelsbanken, SEB, Danske Bank, Swedbank eller Sparbanken går detta att ordna. Hur du gör för att starta denna bankkoppling och hur det fungerar mer ingående finns info om i vår skrivna hjälp Arbeta med bankkoppling. Har du inte någon utav dessa banker så kan man också importera kontoutdrag eller kopiera och klistra in kontoutdrag från andra banker. 

I eEkonomi finns tillgång att skapa fakturor också. Dessa förutsättningar skapar du under rubriken Försäljning i programmet. Du börjar med att skapa dina artiklar och kunder/medlemmar innan du kan skapa själva kundfakturan i programmet. Skapar du kundfakturan i eEkonomi så kommer dessa hanteras i bokföringen automatiskt så du behöver inte göra en verifikation manuellt också till exempel. Jag skulle rekommendera vår skrivna hjälp för Kundfakturor att läsa igenom. Vi har även en kurs av eEkonomi för att komma igång i programmet. Dem går både igenom grunderna men du får även tips på smarta funktioner i eEkonomi så som bankkopplingen ovan. Du är också såklart välkommen att kontakta oss på supporten via chatt eller telefon om något känns oklart. 🙂 

Ha en bra dag! 
/My