Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

therealtor
MEDLEM

Kassakonto och matcha händelse

Hej!

 

Har en fråga om inbetalning av faktura. 

 

Fick hjärnsläpp och klickade på "registrera inbetalning" på en faktura som jag fått betalt. Detta istället för att matcha fakturan i kassa- och bankhändelser. Det som nu har hänt är att det skapats en verifikation av inbetalningen där den skett på kassakonto 1910 istället för företagskontot. Dessutom så har jag den kvarstående matchningen på bankhändelsen kvar och jag kan inte matcha bankhändelsen till "inbetalning till kundfaktura" eftersom denna inte längre finns kvar. 

 

Det går inte att ta bort verifikationen eller skada en korrigering av den. 

 

Hur fixar jag problemen jag orsakat?

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

Först och främst vill jag hälsa dig välkommen till forumet! 

 

Om du går in under Kassa- och bankhändelser - Välj Kassakontot - Ange perioden när fakturan blev betald i Visma eEkonomi. Sedan ska du kunna se fakturan under Periodens bankhändelser. När du klickar på en rad så ska du därefter kunna välja Ångra matchning. När du gjort det så är fakturan öppen igen och kan ta bort händelsen under Kassakontot med hjälp av soptunna. Sedan går du in på Företagskontot och matchar fakturan därifrån så bör allt bli som du önskar.

 

Hoppas att du får det att fungera och annars är du alltid välkommen att höra av dig så hjälper vi dig gärna.

//Tinna

Det fungerade. Tack så mycket!