Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Klistra in kontoutdrag från Nordea Business

När man kopierar in kontoutdrag från Nordea och det är inbetalningar som kommit in via plusgirot så får jag meddelandet att Visma e-economi inte kan läsa posten. Detta gäller Nordeas nya webplats. Den gamla fungerar fortfarande utmärkt och finns som väl är kvar hos Nordea. Vet ej om feler ligger hos Vismaspcs eller Nordea. Jag kommer att lägga en fråga till dem också.

Ingvar Johansson

 

4 SVAR 4
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan, 

Nordea har idag olika uppställningar vid kopiering när det gäller Nordea Business och Nordea privat och därav kan vi inte stödja kopiera och klistra in - funktionen för båda dessa. När det gäller Nordea business rekommenderar vi istället att importera kontoutdraget från din internetbank via en CSV-fil, då kommer det fungera för dig. 

Ha en härlig måndag! 
/My 
 

Egen__
MEDLEM

De skulle tyvärr ta bort den gamla nordea snart och bara ha den nya som enligt mig är sämre 🙄

MCIINVEST
MEDLEM

Så här löste jag problemet. Spara ner csv filen från nordeas hemsida som vanligt. Öppna filen och spara som en excel fil. Öppna excel filen och spara som csv kommaavgränsad värden, Då gick den att ladda upp, välj datan från rätt kolumner så kommer datum belopp och referens med

 

nealc14
UTFORSKARE

Hej, Jag har också haft detta problem. Rotorsaken ser ut som att formatet för datumet är ändrat i nya netbanken för Nordea. Detta har jag rapporterat till dem. Till exempel, formatet ser ut som 2022/12/02 när jag laddar ner filen från Nordea direkt. Men efter har ändrat formatet till 2022-12-02 fungerar det felfritt i Visma. Att spara som excel och sedan csv löser problemet igenom att ändra på formatet på datumet.

 

 

I för sig skulle jag förväntar mig att Visma skulle kunna hantera både format, eller i alla fall ger ett vettigt felmeddelande.