Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Konto periodiseringsfond - eEkonomi

Jag ska återföra en periodiseringsfond och fick problem med att systemet inte tog den äldsta periodiseringsfonden i deklarationsdelen. Tog kontakt med er i chatten och fick då rådet att jag skulle byta konton för att ni hade bytt kontoplan. När jag hade gjort det återfördes rätt konto, men när ny periodiseringsfond skulle avsättas så valde systemet ett konto som inte låg i följd och som hade helt annan benämning. Jag hade tidigare 2120-2125 och bytte till 2111-2116. Hade ju velat att systemet valde 2117 istället för 2126. Jag tycker att det ser konstigt ut att ha två konton med 2016, ett med benämning "periodiseringsfond 2016" och ett med "Periodiseringsfond  2016 års taxering".  Går detta att ändra på nåt sätt?
1 SVAR 1
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej Ann-Sofie!

När du bytte konto, hur gjorde du då? Bokade du om via en manuell verifikation? 

Vilket konto återförde systemet? Efter att du bokat om, uppfattar jag dig korrekt att programmet återförde 2126 men du hade önskat att det var 2117 istället?

Är det inne i deklarationsmodulen som det ser konstigt ut? Var mer exakt ser det konstigt ut?

Eller är det enbart benämningen på kontot du vill ändra? I sådana fall kan du göra det under Inställningar - Kontoplan. Sök på kontot. Klicka Redigera och här kan du ändra.

Ha det fint!

Moa