Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MrJiVe
UTFORSKARE

Kopiering av Faktura - Referenskod

Vid kopiering av en gammal faktura så kopierar den INTE korrekt referenskod, den använder helt enkelt senast använda referenskod till samma kund.

Er referens, Er orderreferens osv. stämmer vid kopiering.

Detta är ju såklart problematiskt. En kopia är väl en kopia?

 

MVH Jonas VIberg

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @MrJiVe 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Det du skriver stämmer. I  Visma eEkonomi används alltid den senast använda referenskoden för den specifika kunden när du kopierar en faktura. Förstår att du skulle uppskatta en förändring kring detta och du får gärna registrera ett önskemål om programförbättring direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi. 

 

I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 

 

 

Ha en fin kväll

/Tinna

MrJiVe
UTFORSKARE

Har inte hänt något här så jag lyfter det igen, antingen implementerar ni detta, eller så får man kalla det något annat än "Kopiera", då får det heta "Kopiera utom referenskod", vilket verkar fånigt, alternativt att referenskoden blir highlightad vid kopia?

Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej! 

Tack för att du lyfter frågan igen. Jag tar det vidare internt men kan inte lova något just nu. Jag förstår problematiken och håller med dig. 

Jag önskar dig en trevlig helg när det är dags! 
/Ebba