Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Romeo_P
MEDLEM

Koppla bild och bankhändelse till verifikation

Hej!

Jag tänkte använda programmet som det är tänkt att det ska fungera i år, men det fungerar sällan att koppla ihop bild och bankhändelse med verifikation. Måste man alltid koppla ihop bild och bankhändelse när man skapar verifikationen? Eller kan man lägga till det som saknas på verifikationen i efterhand? 

Jag har inte fått det att fungera.

 

4 SVAR 4
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Är kanske inte helt med dig när du skriver att du vill koppla en bankhändelse till en verifikation, för när du skapar en bankhändelse under Kassa och bankhändelser så skapas en verifikation utifrån hur du matchat denna. Men jag hoppas jag tolkat din fundering korrekt, annars får du gärna återkomma! 🙂 


När du matchar en bankhändelse så kan du vid matchningen klicka på Koppla bild och välja en bild du infogat under Inköp - Bildunderlag. Det går också bra att koppla en bild i efterhand, det gör du genom att gå till verifikationen som skapades när bankhändelsen bokfördes. Antingen om du går till Kassa och bankhändelser - klicka på händelsen och på verifikationsnumret, då öppnas verifikationen och du kan ute till höger Koppla bild eller så kan du gå via Bokföring - Verifikationen, leta upp verifikationen i listan - Öppna och ute till höger välja Koppla bild

Ha en fin dag! 
/My 

Programmet lyckas inte koppla ihop bankhändelsen med rätt rad på kontoutdraget från banken.

Om den någon gång skulle lyckas så är det ju omöjligt att få den att bokföra på rätt konton.

Finns det något sätt att koppla ihop verifikationen med rätt bankhändelse efter att man skapat den manuellt? Eller är det bara att gå igenom och radera de rader från kontoutdraget som man vet har blivit bokförda?

Hejsan! 

Om jag förstår dig rätt så vill du kunna koppla en bankhändelse till en manuellt skapad verifikation, detta går inte idag. Precis som du är inne på så är mitt förslag att radera de bankhändelser från kontoutdraget som du istället hunnit bokfört manuellt. 

Ha en fin dag! 
/My