Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Korrigera Swish direktbetalning

En swish kontantnota (kunden är registrerad för Swish direktbetalning) blev fel då jag angav fel tjänst och det blev försäljning EU (konto 3048) när det skulle varit Försäljning Sverige (konto 3044). Jag trodde att man kunde göra Kreditfaktura på Switch direktbetalning (jag misstog mig, trodde att det var en vanlig faktura). Så jag gjorde en kredit mot den felaktiga originalfakturan och sedan gjorde jag en ny korrekt Swish direktbetalning. Därefter matchade jag kundens inbetalning mot den nya Swish direktbetalningen. Men när jag sedan skulle kvitta felaktig originalfaktura/direktbetalning så kan man inte göra det för Visma tror att den redan är betald. Så jag sitter nu med:

FAKTURA A. Felaktig Swish direktbetalning mot konto 3048. Inte matchad mot någon inbetalning

FAKTURA B. Kredit faktura mot Faktura A. Ej kvittad då det inte går att kvitta denna mot A eftersom A visat sig vara registrerad i systemet som direktbetalning

FAKTURA C. Ny korrekt faktura mot konto 3044. Kunden inbetalning är matchad mot denna faktura/direktinbetalning.

Hur att hantera A och B. A kommer aldrig att bli betald (betalningen utnyttjades mot C) och B kan inte kvittas mot A.

HJÄÄÄÄÄÄÄLP

2 SVAR 2

Hej!

 

Ja, det låter som att det blivit lite rörigt. Tror att det är så lätt att du kan betalslå faktura B mot konto 3048? För ditt problem är att du har endast faktura B öppen nu samt ett felaktigt belopp på konto 3048? Båda dessa problem borde lösas om du bokar faktura B som betald mot konto 3048.

 

Återkom om det inte löser sig. Jag kan isf skicka en samarbetsförfrågan och logga in i programmet och hjälpa till.

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100
Fd medlem
Inte tillämpbar

Stort tack för din hjälp Lovisa 🙂