Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Pontus66
UTFORSKARE

Korrigera avvikelser i momsrapport

Hej!

Jag skulle göra momsredovisning för Jul-Sep kv3 men fick då upp en avvikelse på 2 verifikationer från Juni! "Avvikande datum" (Betaldatum båda 2 Juni)

Ver 157 är en utbetalning och ver 158 är en inbetalning på samma belopp.

Verkar som 168 är ett försök till "kvittning", men bokföring har gjorts felaktigt, som en inbetalning istället för en kvitttning. När jag kollar Nordea ser jag att inga betalningar har gjorts på detta belopp.

Hur korrigerar jag dessa verifikationer??

 

Mvh

Pontus

4 SVAR 4
Pontus66
UTFORSKARE

Det är också konstigt att dessa avvikelser från Juni (kv2) kom med, jag har ju gjort momsredovisning för kv 2 redan. I Juli.

 

Mvh

P

Numbers_and_Friends
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Anledningen till att det kom med är för att programmet tar med allt som hänt sedan senaste momsrapporten, även om det skett före den period du gör rapporten för! 😃

AnnicaL
CHAMPION

Såna varningar om avvikande datum brukar bara vara en upplysning, beloppen kommer med i respektive ruta på momsredovisningen ändå, så om det i sak är korrekt kan du bara gå vidare och skriva ut momsredovisningen. 

Tack för svar, då kör jag bara vidare. Dessutom har jag redan gjort momsrap för kv2. Så den kan jag ju ändå inte ändra.  I detta fallet gäller det ett litet belopp på 173kr så om det ändå skulle vara fel så är det ju inte "samhällsomstörtande"  🙂   I värsta fall får min eminente redovisningsbyrå korrigera detta till våren.

 

Mvh

Pontus