Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kredittid kortare än 10 dagar - eEkonomi

Hej, jag undrar om man kan skapa en kundfaktura med kortare kredittid än 10 dagar i eEkonomi. Jag skapade en ny kund och satte kredittiden till 10 dagar eftersom det var det kortaste alternativet. Det var ju inte tal om kontantbetalning eller kort. Sedan markerade jag förfallodatumet och ändrade till den kortare tid jag överenskommit med kunden om. Kunden skulle i betala i förskott. På den färdiga fakturan blev det ändå kredittid 10 dagar.

Så nu undrar jag alltså hur man gör, om det är möjligt, för att skapa en kundfaktura med kortare förfallotid än 10 dagar.

Trevlig midsommar!

/ Carl
2 SVAR 2
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej Carl!

Ja det ska inte vara några problem.

10 dagar netto minsta betalningsvillkoret som du kan välja när du skapar en ny kund, men detta styrt enbart vad som ska ligga som default när du skapar en faktura till kunden. Vill du att kredittiden ska vara kortare än 10 dagar, så gör du precis som du beskriver - ändrar förfallodatum på fakturan. När du bokför fakturan bör det nya förfallodatumet stå. Det gör det hos mig när jag testar.

Om du testar att skapa en faktura, byter förfallodatum och förhandsgranskar fakturan? Står det nya förfallodatumet på fakturan då eller blir det fortfarande 10 dagar?

Återkom så kikar vi vidare.

Ha det fint!

Moa
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu fungerade det.