Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MatsEngström
MEDLEM

Kund/ Medlemshantering

Hej, har några frågor kring hur man behandlar medlemmar(kunder):

 

- Om man inte vill fakturera sina medlemmar, hur får man då in i kundregistret att dom betalt.

- hur kan man enkelt få ut en rapport som visar att kunden (medlemmen) har betalt? Gärna hur det sett ut över ett antal år.

Om detta inte funkar , tycker ni då att man skall lägga upp medlemmar som kostnadsställen.

Om man kör kontantmetoden vill man ju ändå ha informationen .

 

1 SVAR 1
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @MatsEngström!

 

Som svar på din första fråga så finns ingen sådan hantering, utan det får man skriva som en anteckning på kunden. Alternativt gör du en verifikationslista som heter exempelvis Inbetalningar, och sedan när kunden betalar in så lägger du in en ny bankhändelse under Kassa- och bankhändelser och klickar på Matcha. Där sedan väljer du Övrig Insättning - Egen kontering och väljer verifikationsserien som du skapade upp. Då kan du lätt spåra sen genom rapporten Verifikationslista vilka som har betalat om du inte har fakturerat dem. 

 

Och som svar på din andra fråga så är Kundreskontralistan bästa rapporten för dig. Du kan dock endast sortera på bokföringsdatum inom samma räkenskapsår. Så där får du ta ut rapporter för varje räkenskapsår och jämföra i exempelvis Excel. På kundreskontralistan så kan du göra ett urval på kunder eller visa alla. I rapporten ser du alla kundfakturor om de är betalda eller ej. Ett tips är att också gå in på Försäljning - Kunder och sedan klicka på Statistik. Där kan du se all kundhistorik, som exempelvis betalda/obetalda fakturor i en lista, senaste försäljning osv. 

 

Hoppas detta kunde hjälpa dig, om du har några frågor eller funderingar är du varmt välkommen tillbaka.

 

Ha det fint!

// Anton