Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

LouiseF
MEDLEM

Kundfaktura till privatperson visar priser exkl.moms trots att det ej är inställt så

Hej, 

Reagerade förra veckan på att det blev konstiga priser när jag skulle fakturera privatkund men kunde inte förstå vad felet blev. Idag blev det väldigt konstigt igen och helt plötsligt förstod jag felet, det står summa exkl. moms. Vet att jag tidigare alltid har haft priserna till privatpersoner i inkl.moms men nu visar den exkl.moms trots att det under mina företagsinställningar inte är i-bockat för det, livsfarligt!

 

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @LouiseF 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Så bra att du reagerade och kunde ändra. Jag har hört mig för och vi har inte haft något fel gällande detta i programmet. 

Jag rekommenderar att du kontrollerar hur det ser ut under Inställningar - Företagsinställningar - Faktureringsuppgifter och säkerställ att du inte har en bock i "Visa priser exkl. moms för privatpersoner" under Försäljningsinställningar

 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet. 

/Tinna

Hej!

Ja jag kontrollerade även detta och bocken var redan i-bockad på "visa priser exkl.moms för privatpersoner". Jag testade även att bocka ur den, spara inställningar, bocka i den igen, spara inställningar och testade skapa en faktura igen för en privatkund och den visade fortfarande summan exkl moms. 

 

Men jag testade precis att skapa en faktura för privatperson och nu visar den inkl.moms igen, så nu funkar det! 🙂 

Hej @LouiseF 

Skönt att det fungerar igen och tack för att du återkopplar till oss så vi vet att du har löst det. 

 

Upptäcker du att detta händer igen vill vi gärna att du kontaktar supporten så får vi skapa ett ärende och felsöka i ditt program . 

 

Ha en härlig vecka. 

/Tinna

Karin Knudsen
MEDLEM

Jag får detta fel också - väldigt märkligt - inte klickat i "Visa priser exkl. moms för privatpersoner" - har provat klicka i och ur den flera gånger.

Det märkliga är att några av mina kunder får det korrekt - dvs inkl moms på fakturorna men de flesta får det exkl vilket är fel för oss eftersom våra avgifter bara förmedlas inkl moms i alla våra utskick och vi har privatpersoner som kunder (är en samfällighet)

Hej @Karin Knudsen 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Det är så märkligt att det fungerar på vissa av dina kunder och inte på andra. Det är svårt för mig att felsöka via forumet men om du kontaktar supporten så får du visa hur det ser ut och så felsöker vi tillsammans. 

 

När ärendet är löst skulle jag uppskatta om du uppdaterar tråden så jag vet att du har fått hjälp och så kan hjälpa någon annan i samma sits.

 

Ha en fin dag och välkommen att kontakta supporten

/Tinna