Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kundreskontra vid e-handel

Hej 

Om man bedriver e-handel så  betalar ju kunden direkt med kort eller så betalas pengarna in från Klarna i efterhand. Hur är det rekommenderat att man arbetar kring kundreskontra i Visma, behöver jag manuellt skapa en faktura för att kunna spåra vems pengar som sedan betalas in (matcha fordringen mot inbetalningen) eller finns det någon enklare sidoregister eller liknande jag kan använda. Jag har ingen automatisk koppling från klarna så varje köp bokförs manuellt. 

 

/ Emma 

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej, 

Har du ingen koppling mellan din e-handel och eEkonomi, som du till exempel kan ha med Visma Webshop eller många gånger med en integration så är du inne på rätt spår. Ska du kunna spåra till vilken kund vilken försäljning har gjorts via eEkonomi så får du bokföra en kundfaktura till kunden i programmet som du sedan matchar inbetalningen mot. Har kunden betalat med kort ska du välja betalningsvillkoret Kortbetalning på kunden innan du skapar fakturan. 

En annan rekommendation är att slå en signal till vår försäljningsavdelning, dem har mycket bra koll på om det kan finnas en intergrationslösning ihop med din e-handel som kan underlätta hanteringen för dig. 🙂 

Ha en fin dag! 
/My