Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MatsEngström
MEDLEM

Kundreskontra

Hur göra för att lista Kvittade kundfakturor, på skärm och i rapportform

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @MatsEngström 

 

Det finns ingen rapport exakt för det som du efterfrågar då det inte finns något urval som heter just "kvittade kundfakturor".

Det du hade kunnat använda dig av är en Kundfakturalista och skriva in ett fakturanummerintervall om du vet vilka fakturanummer det gäller. Alternativt använder du dig av listläget under Försäljning - Kundfakturor och Alla kundfakturor. Sortera på Status Betalda kundfakturor och gör en sökning på kundens namn. Här finns ingen utskriftsmöjlighet dock.


Gå till Bokföring - Kontoanalys - Sök på konto 1510 och sortera på dokumenttyp Manuell verifikation så får du fram alla kvittningsverifikationer med tillhörande fakturanummer. Går att skriva ut men inte med urval på dokumenttyp.

Hoppas något av detta kan hjälpa dig annars rekommenderar jag att du registrerar ett önskemål till våra programutvecklare av Visma eEkonomi via  Feedback och förslag på första sidan i ditt program.

 

Trevlig helg

/Tinna
 

MatsEngström
MEDLEM

Det är ju det urvalet jag efterlyser. Finns inga verktyg nu för att få fram detta. Missförstår du mig avsiktligt?

 

Hej Mats! 

Vi är måna om att hjälpa dig och skulle självklart inte missförstå med mening. Om vi inte har en färdig lösning på det du vill ha direkt, så kommer vi alltid att försöka göra vårt bästa för att komma med knep som tar dig så nära ditt mål som möjligt. Utveckla din frågeställning om du fortsatt anser att vi inte har förstått dig tillräckligt. 

Jag har sett i en annan tråd du har startat att du är missnöjd med våra rapporter och sorteringsalternativ. Jag uppskattar verkligen din ärliga feedback och ditt engagemang. Jag tar detta vidare internt och hoppas givetvis att vi kan förbättra detta i framtiden. Jag vill även uppmuntra dig att lämna dina tankar som feedback direkt i programmet, som min kollega Tinna nämner ovan. 

Ha en fin vecka! ☀️
/Ebba