Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Nellie 123
MEDLEM

Kvittat och ångrat kundfakturor - Visma eEkonomi

Om man har kvittat sedan ångrat kvittningen och vill ändra på att man har ångrat vad är det då man kan göra? för att den kvittningen är redan ångrat, istället skulle den vara kvittat. Nu ligger den betalningen som obetalt på kundfakturor. kan ni vänligen förklara steg för steg vad jag kan göra? När jag går in på kundfakturan så kan jag göra en inbetalning på den till kassa kontot 1910. Vi använder företagskonto och har aktiv bankkoppling. Help please:) 

 

mvh Nellie

1 SVAR 1
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej @Nellie 123 ,

 

Tack för att du skriver in. Det här ska vi förhoppningsvis hjälpa dig att reda ut!

 

Baserat på det du beskriver så låter det som att du har tagit följande steg i programmet: 

  1. Skapat faktura och sedan kreditfaktura
  2. Stått på kreditfakturan, valt Åtgärder - Kvitta och valt debetfakturan
  3. Gått till debetfakturan och valt Åtgärder - Ångra kvittning
  4. Fastnar på att det på debetfakturan inte går att välja Åtgärder - Kvitta igen

Stämmer det?

 

 Om så är fallet går det bara att välja Åtgärder - Kvitta från kreditfakturan, men däremot Åtgärder - Ångra kvittning från både debetfakturan och kreditfakturan. Vill du kvitta på nytt igen så går du till kreditfakturan och väljer Åtgärder - Kvitta precis som första gången.

 

Jag hoppas detta hjälper dig i din fråga. Har jag missförstått eller går det inte att ta stegen jag beskriver ovan så är du varmt välkommen att ringa in till oss på supporten så att vi kan kika vidare tillsammans med dig direkt i ditt program. 

 

Önskar dig en fortsatt fin vecka!

 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂