Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lägg upp konto under kassa- och bankhändelser - eEkonomi

Hej, hur bokför jag när kunden betalat till ett annat bankkonto än mitt företagskonto?
9 SVAR 9
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det beror helt vem som är kontohavare till kontot pengarna landat på, är även detta konto ditt kan du använda/skapa konto 1940 och debitera det,

Mikael Pettersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är mitt konto också, till ett gammalt konto jag skapat tidigare och kallat 1941. Men jag får inte upp det rullisten, bara företagskonto och kassakonto
Fd medlem
Inte tillämpbar

Flytta pengarna till ditt vanliga konto och bokför dem där på en gång, går det?

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja det kanske går? Även om pengarna kom till fel konto för flera månader sen. Trodde det gick att välja annat än företagskonto när man bokför
Fd medlem
Inte tillämpbar

Naturligtvis ska du kunna välja 1941 om du har skapat det. Det handlar inte om vad du "får upp" utan vilket konto du skriver in att pengarna ska bokföras på. Alla konton är ju tillgängliga för bokföring.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja det går ju, men jag vill kunna välja 1941 när jag väljer inbetalning som åtgärd på kundfakturan. Annars kan jag väl inte ta bort fakturan och programmet tror att den fortfarande är obetald?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Försök så här: (belopp 12345:-)
D 1940 12345   Den raden går alltså inte att ändra eller ta bort.
K 1940  12345
D 1941 12345
K 1510  12345

Då bokas fakturan bort men saldot på 1940 ändras inte utan pengarna kommer in på 1941.
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej Bengt!

Om jag förstår rätt vill du kunna använda ditt 1941 under Kassa- och bankhändelser i eEkonomi?

Det går såklart jättebra! Du börjar med att lägga till detta kontot under Inställningar - Kassa och bankkonton - Nytt bankkonto. Fyll i uppgifterna kring kontot och på Bokföringskonto väljer du 1941. När du sparat kan du sedan gå till Kassa och bankhändelser. I rutan Konto kan du då välja ditt nya konto att arbeta med.

Ha det fint!

Moa
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja det var lösningen, tack för all hjälp!