Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

M_____5
MEDLEM

Lägga in resultatenhet i efterhand - eEkonomi

Hej! Jag bokförde en kundfaktura med glömde att lägga in resultatenhet. Går det att göra i efterhand på något sätt eller måste man då ångra fakturan och börja om från början?
4 SVAR 4
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej M!

Har du faktureringsmetoden så kan du gå in under Bokföring - Verifikationer och klickar på verifikationen som blev av fakturan. Klicka på Öppna. Då har du möjlighet att i kolumnen för Grupp lägga till den resultatenhet du vill använda.

Har du istället kontantmetoden och fakturan ligger som obetald måste du avvakta tills du registrerat betalningen på fakturan. Du kan då öppna betalningsverifikationen och göra på samma vis, lägga till resultatenheten under Grupp.

Hoppas det besvarade din fråga!

Ha en fin dag!

/Moa
M_____5
MEDLEM

Hej och tack för svar 🙂
Använder faktureringsmetoden men när jag öppnar verifikationen hittar jag ingen kolumn för grupp? Syns bara datum, beskrivning och konteringen.
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej igen!

Så här ser det ut hos mig, har du inte den kolumnen hos dig när du öppnar verifikationen?



Om inte, dubbelkolla under Inställningar - Kontoplan att kontot du ska lägga till resultatenheten på är inställd för detta. Klicka på kontot och välj Redigera och se till att Använder resultatenheter på kontot är ibockat.

Och du har bockat i att du använder resultatenheter under Inställningar - Företagsinställningar - Bokföringsuppgifter? Och sedan lagt upp resultatenheter under Bokföring - Resultatenheter?

Återkom gärna om det fortfarande inte fungerar. 

/Moa
M_____5
MEDLEM

Hej igen, hade missat den kolumnen, nu hittade jag den och det funkade. Tack!