Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

JohannaO
MEDLEM

Lägga till detaljer för kunder

Hej,

I den gamla redovisningsapplikationen gick det att lägga till egna medlemskategorier under Arkiv - Inställningar - Föreningsinställningar - Medlemmar - Fria medlemskategorier (för tex Vatten: Eget, Föreningens eller Styrelse: Ordförande, Sekreterare, Kassör) . 

Var finns motsvarande funktion i eEkonomi?

4 SVAR 4
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej! 

I eEkonomi kallas medlemmar för kunder och du kan jobba med kundgrupper. Du väljer sedan vilka medlemmar som ska ingå i respektive grupp. När du skapar fakturor i programmet kan du välja att fakturera en viss grupp (medlemskategori) för att slippa skapa flera olika fakturor. Smidigt! 😊
Gå via Inställningar - Kundgrupper för att börja skapa upp dina kategorier. Här kan du läsa mer om funktionen

Om du inte redan har kikat på vår utbildningsfilm om eEkonomi för föreningar på YouTube vill jag tipsa dig om den. Den ger en bra grund för att komma igång i programmet. 

Ha en fin eftermiddag! 
/Ebba

Nja, inte jättesmidigt ändå. Jag vill kunna välja om en kund ska ha

"Vatten:Eget", "Vatten:Föreningens"

"Styrelse:Ordförande", "Styrelse:Kassör", "Styrelse:Ledamot" osv

dvs att det blir en och samma kategori med olika värden

Blir ju lite märkligt att skapa en kundgrupp "Styrelse Ordförande" som har en medlem. Jag är ju snarare intresserad av att få en lista på alla i styrelsen och i den listan se vilken roll de olika kunderna har. 

Är det genomförbart? 

Tack för förtydligandet! 

Jag kan inte se att vi har en sådan funktion i eEkonomi men jag är nog heller med på exakt hur du menar. Jag tror att det är enklast om du ringer in till oss och beskriver för en kollega över telefon. Även om vi inte har exakt den funktionen hoppas jag att vi kan ge bra tips för hur du kan göra istället. 😃
/Ebba 

Ok, tack för tipset! Jag kollar med supporten om de har någon lösning.