Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Rickard Berg
MEDLEM

Låsta upp Bokslut

Bokslutet kan jag inte låsa, utan programmet hänvisar att det ska låsas upp i VIsma eEkonomi först.

Var i Visma eEkonomi låser jag upp bokslutet?

Och nästa fråga är då jag låst upp bokslutet, kommer det att bli några allvarliga fel och förändringar i bokslutet om man låser upp det?

Tacksam för svar.

3 SVAR 3
Roffakab
CHAMPION

Hej

Gå in på Inställningar och Räkenskapsår och IB. Där kan du låsa upp året.

Upplåsningen i sig själv skapar inga förändringar.

Vänliga hälsningar

RoffaK

Rickard Berg
MEDLEM

Hej

Tack för ditt svar och rekommendation.

Jag har en fråga till.
Bakgrunden till att första frågan ställdes är att jag har haft problem med en redovisningsbyrå som skulle hjälpa till med årsredovisningen. Jag var tydligt med att firman skulle vara insatt i Visma, eftersom vi använder den. Då fick jag svar att de är insatta i visma programmet. De fick uppdraget, men informerade i efterhand att arbetet har genomförts i byråns eget system och Fortnox.

I senaste mailet som jag har fått står det:
När det gäller bokslutsarbetet så använder vi egna program och sedan skapar bokslutsverifikationer i bokföringen enligt bilden nedan som du bifogar (18st verifikationer ).
Vi justerade alla IB värden enligt inlämnade årsredovisningar och inte enligt ditt bokslutprogram. När vi sa att vi behöver justera IB värden var det för att se till att det speglar den inlämnade årsredovisningen och inte spegla ett bokslutsprogram.

Min fråga är om det någon som har erfarenhet av denna situation och har varit med om detta?

Rickard

Hej

Om du behöver hjälp med att reda ut situationen får du gärna kontakta mig på casperkonig@gmail.com. Jag arbetar i Visma och använder Visma Skatt & Bokslut Pro för bokslutshjälp och Årsredovisningar. 

Vänliga hälsningar

RoffaK