Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Svartedalen
MEDLEM

Leverantörsfaktura + Kassakonto

Hej 

Jag är en novis i detta och råkade skapa en kopia på leverantörsfaktura som redan är betald för en månad sedan när det kom upp att den skulle matchas. Vet ej hur det gick till? Nu ligger den som en förfallen faktura.

Vet inte vad jag gör egentligen i programmet  jag trycker bara på massa tangenter och oftast så har det gått bra. Men inte i detta fallet har försökt följa instruktioner i Visma men inte fått bort den. Vad göra?

 

En annan fråga när jag tankar bilen på bankkortet så blir det bokfört på kassakontot som jag nu får minus saldo på. Jag inte har inte några pengar eller någon bank koppling till det  bara till mitt transaktionskontot

 

Mvh Bengt

1 SVAR 1

Hej!

 

Om det inte går att ångra leverantörsfakturan så kan du skapa en kreditfaktura på leverantören på samma belopp och sen kvittar du krediten mot debiten.

 

Jag gissar att det är enskild firma du har? Isf när du har kvitton som du betalt privat som hör till firman så kan du välja "Betalt med egna pengar" istället för kassa. När det gäller tankning av bil så kan det vara bra att ha koll på regelverket ifall du ibland använder bilen privat också.

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100