Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jappe60
MEDLEM

Leverantörsfakturor...slumpvis?

Hej

Mitt problem, som jag inte förstår, är att vissa leverantörsfakturor ej skickas till banken, skickas till banken (enl. Visma) men dyker inte upp i banken. Ibland måste jag "exportera" manuellt. Ibland händer ingenting och fakturan blir kvar i Visma eEkonomi obetald.

Känns inte bra... Trodde detta var en stabil app!

Mvh

Janne

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Jappe60 

Tack för att du kontaktar oss.

Du kan känna dig trygg i att appen är stabil men upplever du något annat så ska vi självklart hjälpa dig att felsöka och reda ut varför det inte har fungerat som du önskar.

Vad jag kan se så har din bankkoppling varit aktiv ungefär från i mitten av november. Leverantörsfakturor som är skapade innan bankkopplingen blev aktiv skickas ej till banken. 
Från den 27 november har det skickats betalfiler från programmet och vad vi kan se från vår sida är samtliga av dessa mottagna av banken.
Med Handelsbanken signerar du alltid filerna på banken, där ligger de i 10 dagar och på den 11e dagen tar banken bort dem. Kanske har detta hänt dig?

En annan orsak till varför en faktura inte blivit skickad till banken skulle kunna vara att du har kryssat i rutan "Skicka inte leverantörsfakturor till banken" inne på leverantören eller om alternativet "Skicka ej till bank" har markerats direkt på själva leverantörsfakturan.

Om inget av ovan stämmer med det du upplever behöver du kontakta programsupporten för vidare felsökning.

Ha en fortsatt fin dag och välkommen att kontakta programsupporten.

/Tinna

Jappe60
MEDLEM

Hej

Ok, jag avvaktar en stund till. Jag förstår att bankkopplingen från mitten av november kan ha stökat till det för mig.

Mvh
Jan Persson