Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

StefanKits
MEDLEM

Lön Direkt.....Drivmedelsförmån x 1.2

Hallå,

Jag håller på att förbereda nästa lönekörning efter att ha uppdaterat mitt Visma eEkonomi med Lön Direkt.

Under Lön Direkt/Anställda/Lön har jag för respektive anställd lagt till "Återkommande lönerader" för att underlätta kommande inmatningar. Jag noterar då att "Drivmedelsförmån" behandlas annorlunda än tidigare. Tidigare valde jag en lönerad som hette "Drivmedelsförmån" och matade jag in det månatliga beloppet som den anställde skulle skatta för som en förmån. Tidigare presenterades 2 lönerader automatiskt och på den extra raden presenterades det upphöjda värdet (0,2 X beloppet) automatiskt.

I Lön Direkt så sker inte detta. Däremot finns "Drivmedelsförmån" och "Drivmedelsförmån upphöjt värde" som separata valbara rader. Kräver Lön Direkt att man väljer båda dessa rader och själv räknar ut matar in respektive värde?

Mvh,

Stefan

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @StefanKits 

Tack för att du hör av dig till oss i forumet. 

 

Provade samma sak och du har helt rätt i att det är skillnad på hanteringen. I Visma Lön Direkt lägger du in Drivmedelsförmån" och "Drivmedelsförmån upphöjt värde" som två separata valbara rader och beloppet räknar du fram manuellt. Smidigt att du lägger in det som återkommande lönerader om detta är vanligt förekommande hos er - bra jobbat! 

 

//Tinna