Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MatteP
UTFORSKARE

Lön Direkt: Hur göra egen kontering på AGI?

Jag har gjort vinstutdelning under juni månad och behöver således få med skatten för detta på AGI nu i juli. Alltså, jag ska manuellt fylla i SKVs fält nr 492 och 496 hur mycket jag tagit ut i vinst samt skatten för detta. 

Nu till mitt problem, det går inte att matcha beloppen från skatteverkets fil över kontotransaktioner eftersom SKV kommer klumpa ihop skatt på lön med skatt på vinst till ett enda belopp vilket är mycket större än det som står i den bokförda AGI:n. Innan jag tvingades in i Lön direkt har jag kunnat ångra den bokförda AGI:n för att sedan bokföra en manuell AGI där den extra skatten har ingått men nu kan man varken redigera eller ångra AGIn. Hur ska jag få ihop bokföringen nu?

1 SVAR 1
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @MatteP!

 

Det du får göra är att bokföra det som hamnar över manuellt med Ny bokföringshändelse - Egen kontering. Men för att kunna ge dig den bästa möjliga hjälpen och säkerhetsställa eventuella problem tillsammans med dig, rekommenderar vi att du kontaktar vår support som kan koppla upp sig mot din skärm för att sedan kunna hjälpa dig vidare.

 

Välkommen att kontakta supporten.
// Anton