Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

ollenillson
UTFORSKARE

Lön direkt - betalning

Hej,

Vid löneutbetalning, hur kan jag ändra utbetalningskontot till bank (1930) istället för default --> kontant (1910) i Lön Direkt?

Vänligen
Olle

Innehållet i tråden är verifierat av Visma Spcs 24-09-18

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @ollenillson 

Tack för att du skriver din fråga i forumet. 

Det kan du ändra via Lön Direkt - Anställda - Fliken Lön - Betalning

Hoppas det hjälper dig och annars är du alltid välkommen att höra av dig till oss. 

Ha en fin dag

//Tinna

Tack för vägledningen, @Tinna Gunnarsson!

När jag väljer "Utbetalning till" --> "Bank", så är det påtvingad att uppge "Clearingnummer" samt "Kontonummer". När jag uppger dessa bankuppgifter får jag ändå ett felmeddelande trots korrekta bankuppgifter. Hur kan jag komma runt detta? 

Vänligen

Olle

Hej @ollenillson 

Jag funderar på vad det är som gör att det inte fungerar hos dig och det är svårt att felsöka när man inte ser ditt program. Men vi gör väl ett tappert försök tänker jag 🙂

Den vanligaste anledningen till att det blir liknande fel brukar vara att siffrorna är kopierade och sedan inklistrade i Visma Lön Direkt. Du kanske redan har testat det men annars kan du prova att skriva in siffrorna och tänk på att inte ha något mellanslag eller bindestreck i rutorna. Exempelvis om den anställda har clearingnummer 123-4 mellanslag så kommer du få ett felmeddelande så fyll istället i 1234 helt utan mellanslag och bindestreck. 

Vi har även ett par banker som vi ännu inte har stöd för i Visma Lön Direkt och Visma Lön Smart och dessa banker är:

Ekobanken
Klarna bank
JAK medlemsbank

Om inte detta hjälper dig är du välkommen att slå oss en signal så ska vi lösa problemet tillsammans. 

Välkommen att kontakta supporten

//Tinna

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Vill bara uppdatera denna tråden med att sedan förra veckan finns också utbetalningssättet Manuellt via bank som kan användas om man till exempel har en anställd med utländskt bankkonto. Lönen bokförs då mot 1930 precis som om du väljer Bank.

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~