Hallå,
jag har en faktura från en leverantör som jag inte lyckas matcha med kontohändelsen (har bankkoppling). Det från kontot dragna beloppet är aningen högre än det belopp i SEK som fakturan uppvisar (men i båda fallen handlar det om € 97,17-). Det är alltså en faktura från EU-land (Tyskland).
Att automatiken inte lyckas matcha, det förstår jag. Men när jag väljer "Matcha" och sedan "Betalning av leverantörsfaktura" så dyker inte den aktuella fakturan upp som valbar. Bara en annan (svensk och ännu ej förfallen), och med ett betydligt högre belopp, finns att välja.
Varför dyker inte den andra omatchade fakturan upp? Jag har bara två som är obetalda, varav den som betalats nu visas som förfallen och obetald.
Hur gör jag för att matcha betalningen mot fakturan?
Löst! Gå till lösning.
Hej
Du måste ändra bankhändelsen gm att klicka på Ändra, markera att det är en eurbetalning och fylla i eurbeloppet med minustecken. Sen kommer du att kunna matcha mot fakturan.
Lycka till!
Hej,
STORT TACK - med den åtgärden automatchade fakturan direkt! 🙂
Så man har lärt sig något nytt - igen... 😉
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.