Hej,
jag försöker matcha ett utlägg med inköp mot kvitto. Jag behöver lägga till en egen kontering och verifikationen balanserar inte. Det är första gången jag gör det här så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. behöver jag lägga till en rad för att det ska balanseras?
vill även tillägga att de raderna som ni ser där har jag inte lagt in utan de måste lagts in när jag la till kvittot, så vet inte om kontonumrena stämmer.
Hej
Bruttobeloppet och avdragsgill moms får du automatiskt från den tolkade bilden av kvittot.
Kostnadsraden får du lägga till själv och välja ett konto som passar inköpet. Nettokostnaden kan delas upp på olika konton men det är först när du konterat hela nettokostnaden och differensen är noll som du kan Bokföra.
Vänliga hälsningar
RoffaK
Tack för svar,
så här då? Hur vet jag att det är rätt konto, finns så många som skulle kunna stämma in på min utgift
Hej
Helt rätt. Att välja konto kan vara svårt ibland men i detta fall har du valt 4000 Inköp av varor dvs material eller varor till försäljning. Viktigast är nog att du fördelar dina kostnader på ett antal konton och att du är konsekvent.
Osäker? Släng ut en fråga på forumet eller casperkonig@gmail.com.
Vänliga hälsningar
RoffaK
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.