Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Matcha bankhändelse

Hej, 

 

jag försöker matcha ett utlägg med inköp mot kvitto. Jag behöver lägga till en egen kontering och verifikationen balanserar inte. Det är första gången jag gör det här så jag vet inte riktigt vad jag ska göra..  behöver jag lägga till en rad för att det ska balanseras? 

vill även tillägga att de raderna som ni ser där har jag inte lagt in utan de måste lagts in när jag la till kvittot, så vet inte om kontonumrena stämmer.E22A0893-5E07-4938-B737-184EBA067854.jpeg

3 SVAR 3
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

Bruttobeloppet och avdragsgill moms får du automatiskt från den tolkade bilden av kvittot.

 

Kostnadsraden får du lägga till själv och välja ett konto som passar inköpet. Nettokostnaden kan delas upp på olika konton men det är först när du konterat hela nettokostnaden och differensen är noll som du kan Bokföra.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svar, 

så här då? Hur vet jag att det är rätt konto, finns så många som skulle kunna stämma in på min utgift

 

6652A5A5-66EB-410A-82AA-C2116BCF6312.jpeg

Hej

 

Helt rätt. Att välja konto kan vara svårt ibland men i detta fall har du valt 4000 Inköp av varor dvs material eller varor till försäljning. Viktigast är nog att du fördelar dina kostnader på ett antal konton och att du är konsekvent. 

 

Osäker? Släng ut en fråga på forumet eller casperkonig@gmail.com.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK