Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

fredde_54
MEDLEM

Matcha flera händelser på skattekontot

Hej,

Jag har två bankhändelser på mitt skattekonto som jag ska bokföra. Jag har redan bokfört transaktionen från företagskontot till skattekontot. Men nu har pengarna dragits från skattekontot till skatteverket. Jag har aktiv bankkoppling så jag har nedan händelser som jag ska matcha. Nu till min fråga.

När jag ska matcha dessa händelser, vad väljer jag som bokföringshändelse och bokföringsförslag?

fredde_54_0-1699963190538.png

 

Innehållet är verifierat av Visma Spcs 24-05-21

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @fredde_54 

 

Tack för att du kontaktar oss

 

Använder du Visma Lön Direkt eller Visma Lön Smart där du skapar din arbetsgivardeklaration så gör du enligt följande:

 

Om skatten och arbetsgivaravgiften har kommit in som två olika bankhändelser markerar du bägge och väljer Matcha alla markerade - Välj upp bokföringshändelsen "Arbetsgivardeklaration" och välj upp arbetsgivardeklarationen du bokfört i Lön Smart/Lön Direkt

 

Detta finns beskrivet i hjälpavsnittet Matcha arbetsgivardeklaration från Visma Lön Smart/Lön Direkt i Visma eEkonomi

 

Ha en fortsatt fin dag

/Tinna

Hej @Tinna Gunnarsson 

Jag är även en tredje post på bankhändelser på mitt skattekonton som är summan av @fredde_54 s poster.

Vart ska jag matcha den posten? 

 

 

Hej, sorry tror jag löste det. Jag såg nu att om man vald överföring mellan konton på kassakontot så försvann den.