Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-11-27
21:13
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-11-27
21:13
Matcha skattehändelser - eEkonomi
Ny på bokföring och speciellt avstämning.Har transaktioner på 2650, ska dessa flyttas till 1930 innan jag kan börja matcha skattehändelser
Svara
3 SVAR 3

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-11-28
06:19
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-11-28
06:19
Hej! Undrar om du läser in skattekontot i från Skatteverket och matchar under Kassa- & bankhändelser/Konto : Skattekonto. Annars kan jag rekommendera det. I så fall så matchar du 2650 mot 1930 där. Och jag har för mig att jag då under Kassa- & bankhändelser/Konto : Företagskonto helt enkelt kryssar bort (tar bort) händelsen på Företagskontot.
2018-11-28
10:21
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-11-28
10:21
Gå in på ”Kassa och bankhändelser”
· Skattekontot
· Ny skattehändelse
· Importera SKV-fil
· Välj SKV-fil (Under ”Hämta filer”)
1/Inbetalning bokför
- Matcha Debet = 1630 Skattekonto
- Kredit = 1930 Företagskonto
Sedan
2/ Matcha
- Kred 1630 – Skattekonto
Deb 2518 – Bet F:skatt
2018-12-10
12:44
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-12-10
12:44
Hej MM,
När det gäller att matcha skattehändelser som avser moms på ditt Skattekonto i eEkonomi, som exempel när du ska betala in moms så kan du hämta in dina skattehändelser som en fil och klistra in kontoutdraget under kassa- och bankhändelser i eEkonomi. Sedan matchar du en överföring från företagskontot till skattekontot och därefter matchar du en skattehändelse mot momsredovisningen. Du får en bra bild över hanteringen gällande Skattekontot i filmen Få full koll på skattekontot i Visma eEkonomi. Du kan även kika i den skrivna hjälpen för Skattekonto för lite mer information.
Återkoppla om du har ytterligare funderingar.
/Theodor
När det gäller att matcha skattehändelser som avser moms på ditt Skattekonto i eEkonomi, som exempel när du ska betala in moms så kan du hämta in dina skattehändelser som en fil och klistra in kontoutdraget under kassa- och bankhändelser i eEkonomi. Sedan matchar du en överföring från företagskontot till skattekontot och därefter matchar du en skattehändelse mot momsredovisningen. Du får en bra bild över hanteringen gällande Skattekontot i filmen Få full koll på skattekontot i Visma eEkonomi. Du kan även kika i den skrivna hjälpen för Skattekonto för lite mer information.
Återkoppla om du har ytterligare funderingar.
/Theodor