Hej,
har gjort årsavstämning och nödvändig bokföringstransaktioner (upplupna intäkter tex) samt årsbokslut. När jag nu går in i Ekonomiöversikten uppdateras inte resultatrapporten för föregående år (2022) med kto 3049, upplupna intäkter, förmodligen för att året är stängt. I eEkonomi Pro är allting korrekt. Balansrapporten i Ekonomiöversikten är korrekt. Hur ska jag gå tillväga för att få en korrekt resultatrapport för 2022, inklusive alla konto?
Löst! Gå till lösning.
Hej @PerSve!
Jag tänker att du kan testa att radera alla räkenskapsåren i Visma Ekonomiöversikt under fliken Inställningar - Import - Klicka på "Ta bort senaste räkenskapsåret" som du hittar nere till vänster. Vi rekommenderar att du raderar alla räkenskapsåren. Därefter gör du en ny import och då bör siffrorna uppdateras.
Om lösningen ovan inte fungerar för dig så är du välkommen att kontakta mina kollegor på supporten så hjälper vi dig med fortsatt felsökning i den kanalen istället.
Önskar dig en fin måndag!
/Tinne
Hej Tinne, Jag ringde supporten imorse och fick samma råd. Jag testade och det fungerade perfekt. Tack för hjälpen, mycket uppskattat!
mvh,
Per
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.