Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

RESTORED
MEDLEM

Momsredovisning med tillägg på företagskontot

Jag gör en kontoanalys för att jämföra kontosaldot på konto 1930 Företagskonto med mitt transaktionskonto hos banken. Transaktionerna för dessa konton bör stämma överens, åtminstone saldomässigt varje månadsskifte. Noterade en verifikation där eEkonomi genom sin momsredovisningsfunktion lägger in ett belopp på 632:40 som en debet-post i 1930. De 924:- för konto 2650 är vad jag ska betala in till Skatteverket för den aktuella månaden och även det som Skatteverket bekräftar i sin historik. Vad gör jag med de  632:40 som eEkonomi har lagt i 1930? Med dessa stämmer ju inte saldot överens med bankkontot längre. bild[265.jpg

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @RESTORED 

Om detta är verifikationen för själva momsredovisningen så verkar det som om du har haft en verifikation med där 1930 har haft en momskod. Svårt att hjälpa dig mer här via forumet men mitt råd är att du ångrar den momsredovisningen (tänk på att du måste ångra momsredovisningen i kronologisk ordning) och sen göra om den och kontrollera vad som faktiskt kommer upp i de olika rutorna. För nånstans där kommer du att hitta en rad med 1930 och det här beloppet

Börja så och löser du det inte så behöver du kontakta vår kunniga support för vidare felsökning.

/Tinna