Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Catarina R
MEDLEM

Obetalda leverantörsfakturor i Årsavstämningen

Hej

Jag håller på med årsavstämningen och punkten där jag ska kolla obetalda leverantörsfakturor. Det har jag tidigare år gjort genom att under Leverantörsfakturor kolla vilka som är obetalda. I år klickade jag på länken i beskrivningen och får fram en sökning på Obetalda leverantörsfakturor. Då borde jag få samma info som där jag brukar kolla, tycker jag.

Men döm om min förvåning när jag där får upp en rad med en obetald faktura från 2016!  Det står att det finns en leverantörsskuld på 6 öre. (fakturan var på mer än så)  Fakturan ifråga ÄR betald 2016.   

Så min fråga 1 är... vad jag jag ha gjort för fel?

Fråga 2 är... varför syns den inte under fliken Obetalda leverantörsfakturor?

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Catarina R

 

Som jag tolkar dig så står du under Årsavstämning och programmet reagerar på att fakturan har 6 öre kvar att boka bort per 2022-12-31 under “Obetalda leverantörsfakturor”.
Hur ser det ut om du väljer att skriva ut “Obetalda leverantörsfakturor” per 2022-12-31 under Rapporter i Visma eEkonomi? Kommer den fortfarande med om du ändrar datum till 2016-12-31? Står fakturan som Slutbetald i Visma eEkonomi under Inköp-Leverantörsfakturor och Alla fakturor? 

Har du kanske bokfört bort dessa 6 öre under 2023? Då tror programmet att fakturan fortfarande är obetald 2022 då den slutbetalas först med datum i år 2023.

I det här fallet är det svårt att säga exakt vad felet beror på här i forumet så för att vi ska kunna hjälpa dig behöver du ta kontakt med mina kollegor på supporten för vidare felsökning. 

 

Välkommen att kontakta supporten

//Tinna
 

Catarina R
MEDLEM

Hej

Fakturan står som betald och har gjort så sen 2016....  Jag kontaktar supporten så får vi se vad som gått galet