Hej
Vi säljer tjänster antigen på löpande timmar eller enligt överenskommet fastpris..
Ett normalt flöde för oss är att ett uppdrag beställs via tex mail eller muntligen. Vi skapar då en order i eEkonomi, ibland kan detta föregås av en offert i eEkonomi. I våra köpevillkor står det att 25% av det estimerade totalbeloppet faktureras i samband med bokning som en bokningsavgift. Resterande belopp faktureras i samband med slutleverans.
Har testat några varianter för detta men upplever inte att vi får det till att fungera på ett smidigt sätt. Tex så har vi skapat en order på det estimerade totalvärdet. Angett 25% av de estimerade timmarna som levererade samt då skapat en restorder på resterande timmar. Fakturerat delleverans 1 i samband med bokning som en bokningsavgift och resterande leverans i samband med slutleverans. Upplever dock detta som lite bökigt och kanske inte heller helt tydligt för kunderna.
Någon med tankar om hur detta kan/bör göras?