Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Omstart företag

Hej,

 

Jag har insett nu att jag har bokfört på fel verifikationsserie, bokstaven är inte densamma som föregående år använt sig av (annat program som ska föras över till Visma).

Jag har alltså precis börjat med Visma och innan har en annan gjort bokföringen åt oss via ett annat program.

 

Hur ska jag göra? Det verkar inte som att de befintliga verifikationerna som jag gjort går att ändra utan att göra korrigeringar till alla.

 

Omstart av företag, innebär det att jag får bort allt jag gjort hittills och helt enkelt kan börja om?

 

Tacksam för svar! ☺️

 

Innehållet är verifierat av Visma Spcs 23-02-13

 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Nathalie,

 

Precis som du skriver så kan du inte ändra serie på de befintliga verifikationerna utan vill du fortsätta i samma verifikationsserie som du brukar så behöver du göra en omstart. 

I länken Omstart av företag hittar du information om vad du ska tänka på före och efter en omstart samt hur själva omstarten går till. 

 

Jag skickar även med en instruktion från programhjälpen Var ändrar jag mina verifikationsserier och måste jag ha det där du kan läsa mer om hur du lägger till verifikationsserier efter omstarten. 

 

Skönt ändå att du precis har börjat i programmet men självklart trist att behöva börja om. Om det uppstår några frågor eller funderingar är du alltid välkommen att höra av dig antingen till oss i forumet eller till våra kunniga kollegor på supporten

 

Ha en fin dag!

Tinna