Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Caroline75
MEDLEM

Ordning verifikationer?

Hej,

 

Vi ska börja bokföra i Visma för vår förening. Tidigare kassör har bokfört i Excel. 

Första transaktionerna på bankkontot för året är 15/1 då flera transaktioner gjordes. På kontoutdraget i Visma som jag ska bokföra från hamnar verifikation 3 (från Excel) som första uttag på kontot. Jag antar att vi behöver numrera om alla våra fysiska verifikationer för att de måste komma i rätt ordning på kontoutdraget även om de är betalda samma dag? Hoppas att jag var tillräckligt tydlig med min fråga 🙂

 

 

 

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 2022-06-27.

2 SVAR 2

Hej!

 

Så jättenoga är det inte. Det viktigaste är att om man behöver ta fram underlaget för en viss verifikation så ska man hitta det inom rimlig tid. Du kan också använda de numren som är nu och matcha i den ordningen om du vill. Det gör inget om ordningen ändras på banken bara det stämmer totalt på dagen och det gör det om du kopierat in kontoutdraget eller har bankkoppling.

 

Använd gärna appen Visma Scanner och fota kvittona. De fakturor du idag får på mejlen kan du dra in antingen direkt till verifikationen eller så drar du den till Inköp - Bildunderlag och plockar upp den när du ska bokföra 🙂

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Tack!