
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
PDF-bilaga på e-faktura kommer inte fram
Skulle skicka en e-faktura med PDF-bilaga till kund med Agresso system. Kunden sägen att PDF-bilagan inte kom med/kunde läsas in. Fel hos Visma eller Agresso?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Vid bilagor i efakturor så finns en begränsning på max 9 Mb. Om du inte överstiger den gränsen ska det inte vara några problem att skicka från Visma eEkonomi.
Efakturorna skickas via fakturaväxlar och en del växlar hanterar inte bilagor och kan därför inte förmedla dom vidare till din kunds system - vet du om kunden brukar kunna ta emot bilagor?
Kontrollera gärna att du ser bilagan inne på själva fakturan under Försäljning - Kundfakturor.
/Anna
~Content producer, Visma lönefamilj~
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Jag har precis samma problem. I mina fakturor till Agresso / CDI följer inte bilagorna med. Bilagorna är mindre än 9 Mbit. Det fungerade tidigare i våras men inte nu längre. Har man gjort någon förändring i Vismas Autoinvoice?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej @Fd medlem
Det ska inte ha skett en förändring när det gäller detta sedan i våras men det finns däremot två sätt att skicka en bilaga på. I dina inställningar kan man välja att slå ihop fakturan och bilagan, vissa kunder kan inte ta emot på det viset så kanske kan det bero på det. Om du går till Inställningar - Företagsinställningar - Faktureringsuppgifter och se efter om Slå ihop fakturan och bilagor till ett dokument är markerad. Blir det i så fall skillnad om du avmarkerar den och skickar?
/My
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej, jag har samma problem, just till Agresso. Hittade ni nån lösning på detta?
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej!
Jag har varit i kontakt med våra produktspecialister och vi har inget pågående fel gällande detta så därför behöver vi undersöka ditt specifika fall ytterligare. Gör så att du kontaktar supporten så hjälper vi dig vidare i den kanalen i stället.
Välkommen!
//Tinna
