Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Leifg36011
MEDLEM

Periodisering av fakturerade intäkter

Hej!

När jag skickar hyresfakturor för tre månader till en hyresgäst vill jag kunna periodisera intäkten till rätt månad men jag hittar ingen information som jag begriper mig på.

Vore tacksam om någon kan hjälpa mig på ett förståeligt sätt.

Jag har eEkonomi Pro och det är första gången jag skall fakturera i detta program.

4 SVAR 4
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

Föreslår att du först gör klart fakturan så att den kan skickas till kund.

 

Därefter går du till fakturan, öppnar den och under Åtgärder (till höger) finns "Periodisera". Kör den och ange vilket datum som periodiseringen ska börja och hur många månader som intäkten ska fördelas på (i ditt fall 3 månader).

 

Vill också påminna om att ovanstående Periodisering inte fungerar om du kör Kontantmetoden.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK

 

Hej!

Jag var nog lite otydlig i min formulering av frågan.

Det är så att jag skickar en faktura för varje månad vilket innebär att jag just nu skickar en faktura för april, en för maj och en för juni till varje hyresgäst.

Jag skulle vilja få in hyresintäkterna separat för april, maj och juni men det kanske inte går att göra så?

Om det inte går så får jag in i rapporteringen en stor intäkt i mars som egentligen tillhör andra månader.

Hej

 

Det går alldeles utmärkt. i fakturan som avser april sätter du startdatum 2024-04-01 och 1 månad, den som avser maj 2024-05-01 och 1 månad osv.

 

Vänliga hälsningar

Rolf

Hej!

Tack så mycket för hjälpen, fantastiskt att kunna få hjälp så här