Hej!
Jag är klar med min årsavstämning och vill nu gå vidare in i redovisningsmodulen men där stöter jag på patrull direkt och får upp följande meddelande:
"Hämtningen misslyckades
Hämtning av bokföringsvärden från eEkonomi misslyckades.
Inga bokföringsvärden kunde hämtas då start- och/eller slutdatum inte överensstämmer för räkenskapsåren. Kontrollera räkenskapsåren i Visma eEkonomi och Visma eEkonomi Deklaration/Årsredovisning."
Jag tycker att allt ser ut att stämma men vad är det vanligt att man har gjort för fel i det här läget?
Förra året (mitt första) gick det här momentet som en dans, så jag blev helt ställd när det blev såhär 🙂
/Johan
Innehållet är verifierat av Visma Spcs 24-05-21
Löst! Gå till lösning.
Hej @MårsGård och varmt välkommen till vårt forum!
Kontrollera gärna att du har samma datum på räkenskapsåren i eEkonomi och i modulen Deklaration/Årsredovisning. Det kan du göra under Underhåll - Inställningar - Räkenskapsår. Om det är så att du har olika datum kan du klicka på pennan till höger och sedan ändra datum. Testa sedan att hämta värdena på nytt. Om det inte löser problemet och du fortfarande stöter på felmeddelandet rekommenderar jag dig att kontakta vår support. De kan koppla upp sig mot din skärm och hjälpa dig felsöka vidare.
Välkommen att kontakta vår support.
// Anton
Tack Anton!
Startdatumet på mitt förra räkenskapsår var fel i redovisningsmodulen, när jag justerat detta så kunde jag komma vidare. 🙂
/Johan
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.