Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Numbers_and_Friends
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Problem med mailade bildunderlag

Hej!

Fick precis information via en kund att det är problem med fakturor/kvitton som mailas in i systemet via scanner-adressen..

Drabbar främst kunder med byråsamarbete.. 

Det skulle vara önskvärt för oss med byrå att veta, så vi kan informera kunderna..

12 SVAR 12
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej,

Ber om ursäkt att svaret dröjer. Jag väntar själv på information från teamet och lovar återkomma till dig så snart jag har fått mer information. 

 

/Tinna

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej,

Då har jag fått återkoppling från mina kollegor och vi har inget generellt fel i Visma Scanner men för att vara på den säkra sidan så skulle vi uppskatta om du hade möjlighet att be de/dem som hör av sig att ta kontakt med supporten direkt så vi får kika på det. 

 

Ber om ursäkt igen för att svaret dröjt

/Tinna

Kunden var i kontakt med er support och fick den informationen, därav att jag skrev här..Skärmavbild 2022-01-28 kl. 10.39.24.png

Hej Numbers_and_Friends!

 

När du skrev in tidigare i veckan hade vi ännu inte konstaterat detta som ett fel, så det var väldigt bra att du skrev in och meddelade. Igår fick vi information om att det uppstått problem för en del kunder att mejla in bildunderlag till Visma Scanner. Det finns nu en tråd om detta under Kända fel som uppdateras löpande.

 

Trevlig helg!

/Tinne

 

 

paul mwasa
UTFORSKARE

har problem med kund som mailar in till den epostadressen som anges i appen men jag kan inte se underlagen under bildunderlag. 

@paul mwasa 

Har du kollat att bocken för skicka direkt till ekonomisystem är markerad?

Annars fastnar alla underlag i appen och måste skickas vidare därifrån..

Annat vanligt fel är att kunden mailar något som inte är en pdf-fil, då kan systemet inte läsa in det!

paul mwasa
UTFORSKARE

hej. ja jag testade med mitt eget företag och då märkte jag att bocken måste vara itryckt och meddelade kunden det. men ändå funkar det inte. ska kolla att han har sina underlagi pdf. men det bör det vara eftersom han får de elektroniskt. men ska vänta till kundtjänst öppnar igen. under tiden får han maila mig de så får jag spara och sedan ladda upp. väldigt omständigt.

Om du får mailen så ser du ju om det är pdf eller ej. Ibland får man ju mail utan bifogad fil, där kvittot är text i mailet t.ex.

Men för att göra det smidigare så kan du ju bara dra filen från mailet till programmet och hoppa över delen med att spara ner och ladda upp! 😃

paul mwasa
UTFORSKARE

bra tänkt där 🙂 men jag visste faktiskt inte att det gick att bara dra filer från mail till programmet. tackar. 

Härligt, då har du hittat en ny finess i systemet! 😃

paul mwasa
UTFORSKARE

Hej igen. jag hoppade nog lite för snabbt över bäcken där. jag kommer inte undan momentet med att först spara ner filen på datorn och sedan ladda upp den i programmet. nu när jag tänker efter har jag aldrig upplevt ett mailprogram som tillåter att man kan flytta runt filer utan att de i alla fall hamnar som temporära filer. 

 

Men frågan kvarstår till visma egentligen. Varför finns knappen "skicka till ekonomisystem"? under vilka omständigheter vill man maila något som man inte vill ska komma fram? 

Och detta med att fota en affärshändelse som har 8 sidor.. och att det skedde för två månader sedan... jag saknar en knapp i appen som heter "lägg till sidor"

Från Outlook går det alldeles utmärkt att dra filerna till eEkonomi!

Upplever inte att mailade pdf:er inte kommer fram dock..

Kan hålla med om att man behöver en knapp för att fota fler sidor i appen dock!