Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tommy B
MEDLEM

RUT

Jag har i företagsintällningar bockat i rutan för "fakturerar husarbete" och skapat 2 st artiklar " Snöskottning" och Trädgårdsarbete" men när jag ska fakturera RUT-jobb så kommer inte rutan "husarbete" upp?

Vad saknas?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Tommy!

Jag har lite svårt avgöra exakt vad det är som du har missat så jag ger dig instruktionerna  Gör inställningar för rot-/rutavdrag och Skapa faktura med rot-/rutavdrag och så hoppas jag att dessa kan hjälpa dig. 
Kika gärna på dessa instruktioner och behöver du ytterligare hjälp är du välkommen att höra av dig till oss  i forumet eller till supporten.

 

Ha en fin dag

Tinna

 

 

Tommy B
MEDLEM

Kan det vara så att man måste göra inställning på varje kund för att fakturera RUT och ROT jobb? Eller är det bara företag man göra RUT-faktura till? Jag upptäckte när jag fakturerade min hem-kommun att där kommer bockrutan "husarbete" upp när jag gjorde en ny faktura. Jag testade på några privatkunder men där är det utan bockrutan. Vad gör jag för fel?

Hej Tommy!

Du ska absolut kunna fakturera Husarbete - RUT/ROT till både företag och privatpersoner. Har du följt instruktionerna jag gav dig i förra svaret och rutan fortfarande inte kommer upp när du väljer att skapa en ny faktura så behöver du ta kontakt med supporten. Via supporten har vi möjlighet att koppla upp och kika tillsammans med dig i ditt program. 

 

Välkommen att höra av dig till supporten

Trevlig helg /Tinna