Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

freddiejohansson
NY MEDLEM

Raden 'Belopp vid årets utgång' har ett värde som är felaktigt för kolumn 'Aktiekapital'.

Hej,

 

Nystartat AB, ska lämna in årsredovisningen för första gången. När jag ska göra inlämning av årsredovisningen i Visma eEkonomi deklaration/årsredovisning får jag felmeddelandet "Raden 'Belopp vid årets utgång' har ett värde som är felaktigt för kolumn 'Aktiekapital'."

 

Jag har läst andra artiklar kring detta, och jag har använt den guide som fanns i en tråd, och använde i eEkonomi smart --> Kassa/Bankhändelser --> La in aktiekapitalet och sedan matcha.

Detta resulterade i en verifikation enligt nedan;
1930 D 25000
2081 K 25000

Problemet med att jag får felmeddelandet ovan tror jag beror på att värdet i "Belopp vid årets ingång" >> Aktiekapital fortfarande är 0 i deklaration/årsredovisning, och jag har testat att uppdatera siffrorna mellan visma eekonomi och årsredovisningsmodulen flera gånger, men det händer inget. Om jag klickar på "Visa Konton" under Aktiekapital står det att den går efter konto 2081, men att denna ingående balans är 0 - men när jag kollar i visma eekonomi under kontoanalys och väljer konto 2081 står verifikationen enligt ovan där (2081 K 25000).


Ska inte värdet från 2081 läsas över till årsredovisningsmodulen ? Enda sättet jag ser nu att jag kan lösa detta är om jag manuellt skriver in värdet 25000 i cellen - men jag vill gärna göra detta rätt.

 

Tack på förhand,

Freddie

1 SVAR 1

Hej!

 

Första året så måste du fylla i aktiekapitalet manuellt då programmet bara läser in ingående balans på konto 2081. Du fyller i aktiekapitalet i rutan för Nyemission.

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100